13 februari 2008

I'm moving on. Do you?

På nätterna drömmer jag egenltigen inte om någonting speciellt
brukar jag säga ibland då
jag inte vill erkänna att jag inte sover alls.
Då jag inte vill erkänna att jag
inte har sovit en hel natt sedan
fler år tillbaks.

För den natten flera år tillaks
då jag sov min senaste hela natt
blev jag uppäten, omblandad och sedan utspottad igen.
Jag blev sömnlös och förälskad
i ett monster.

Och nu är det lägligt att säga tack och adjö,
brukar jag få höra
men det går inte hur mycket jag än försöker
för binder man fast sig i en stol, i ett rum,
är det svårt att knyta upp knuten om man är helt ensam.

Och jag är ensam för jag kan inte sova alls om nätterna
och när jag väl sover, drömmer jag egentligen inte om någonting speciellt.

1 kommentar:

Anonym sa...

aaaao, vad bra :') seriöst, så jävlajävlajävla aaah <333