20 mars 2008

School's out for easter

ÄNTLIGEN! Det är påsklov och så fruktansvärt efterlängtat. Det var jobbigt att stiga upp i morse men samtidigt så var det sista dagen på denna jobbiga vårperiod. Eter påsk sägs det börja gå snabbare, så snällasnälla säg att detta inte bara är en myt.

Då jag kom hem från filmtittande (!) på skolan hade mamma ringt två gånger så jag valde att ringa upp.
-" Hej, du har ringt: )"
-" Jo, men du svarade inte, jag tänkte be om hjälp med matvarorna i trappen, jag hade handlat ganska mycket."
-" Jaha, ja nej vi slutade senare."
Sedan fick min käre mamma en såkallad snilleblixt.
-" Nu när du har slutat så tidigt kan du väl ta tag i disken?"
Jag trodde ärligt att hon hade antingen gjort det själv eller glömt bort att jag hade lovat, men nej. Här ska man inte vara sån, hon trotsade, så jag muttrade;
-" Jo. Men jag kommer inte vara hemma ikväll.."
-" Jag blir arg om du inte har gjort det"
Ja, hon brukar köra med hot, ni vill inte se henne arg fellows.
-"jaHA! mmm...."
-"Gick skolan bra?"
-"MMmmm.."
-" Är du sur, Amanda?"
-"Nej."
-"Ledsen?"
-" men nej"

Kvinnan trotsar och lämnar disken bara för att hon tycker att jag är för lat. Vilken trevlig start på påsklovet. Have a great one youself! x)

Inga kommentarer: