17 maj 2009

Söndag

Det blev att titta på ESC i alla fall. Då kan ni tänka er hur mycket jag hade att göra. När mamma sedan kommenterade "när jag var 18-19 år, då fanns det inte en chans att man satt inne en lördagkväll och såg på ESC" blev allting ännu värre. Hon kom dock på sig senare och försökte rädda situationen med något i stil med "men Amanda, du är faktiskt inte 18 ännu...he he". I alla hundra fall vet vi alla att vårat kära grannland Norge tog hem vinsten med ett poängrekord och att Sverige hamnade bland de 5 sämsta med sin 21a plats. "I år var det inte Marlenas tur" hörde jag någon säga men jag vet inte, är det någon annan av Sveriges tävlande som någonsin haft tur de senaste åren? Grattis till Norge i alla fall, jag ska inte titta nästa år och jag är inte svartsjuk på våra grannländer som tar hem vinsten år efter år.

Idag ska jag träna och äntligen umgås med Lena. Hennes far fyller år så hon kommer direkt efter middagen och är utomhus med mig hela kvällen. Ska försöka få henne att hjälpa mig måla några hyllor också. Men nu, ska jag försöka väcka Oskarrrr.

Inga kommentarer: