19 december 2007

You have that little extra

Alla nära och kära, bortkomna och icket igenkända,
Snart kommer Leniapenis hit och ska sno en sängplats (igen). Jag börjar undra om hon utnyttjar min vänskap för att hon tycker att tanken om att kliva upp 30 minuter före skoldags är alldeles för bekväm för att kliva upp långt före fan. Ack och ve Lena, sluta missbruka min säng >,< Samtidigt ska det bli trevligt att hon kommer, hon betalar med chirre (;

Skolan idag, var givande. Vi hade ett slags svenskaprov som gick jättebra, tror jag. Förberedelserna för det s.k provet var att läsa en barnsaga. När jag läste det på den lilla förberedande lappen blev jag lättad, vilken otroligt skön förberedelse. Jag valde Den lilla flickan med svavelstickorna och jag måste säga det att vilken sorglig saga. Själva uppgiften som gjordes var att tipsa Amelias läsare (yes, 40+) om denna saga som just jag hade valt, utifrån vissa punkter. Jag ber Pia, ge oss fler sådanna uppgifter ; )

Tack och hej för ikvell, i think. Sov sött

Inga kommentarer: