30 december 2007

In a mile you will be feeling fine

Mina stearinljus lyser på fönsterbänken då jag och Lena sitter och pratar om allting mellan himmel och jord. En sekund senare är allting kaos. Jag ska just till att byta till en hiskeligt bra låt på winamp då Lena utbryter en stor pust. Då jag tittar upp ligger hela mitt oboyglas fyllt med vatten utspillt på mitt fina fina, ack så fina täcke. När jag sedan ser på henne och hon ser på mig ger jag henne en förvånande blick och typ ett "oj". Istället för att lugnt och stilla byta lakan och påslakan skriker kvinnan ett högt " AH MIN KAMERAAAA!" samtidigt som hon flaxar vilt med sina händer, slår huvudet i sänglamapn och näst intill springer runt i sängen. Jag utbryter ett "min MOBIL då? DIN mobil, hoho våra mobiler?" och som svar på den viktiga frågan får jag ett "Förlåt men jag MÅSTE RÄDDA KAMERANNNNNN!" Meningen hörs ganska tydligt men näst intill kvävs med vinden då hon springer iväg mot toaletten för att sno åt sig en handduk åt sin, tydligen, viktigaste ägodel i hela världen. Jag fnissar och torkar av våra mobiltelefoner, sedan fortsätter jag att leta reda på denna hiskeligt bra låten. När hon sedan kommer tillbaks från toaletten med svansen mellan benen skrattar jag åt henne och börjar byta påslakan i lugn och ro. Allting blir som vanligt.

Hon äger en systemkamera.

Inga kommentarer: