23 maj 2008

Time travels fast

Okej Johanna, jag lånar denhär.

För 10 år sedan: var jag snart 7 år och gick i sexårs på Måttsundsskolan. Mina föräldrar hade vart skilda i snart 1 år och jag bodde på halvtid hos vardera förälder. Under den här tiden använde jag enbart tights och tröjor av alla slag. Det fanns aldrig en vanlig byxa med i bilden utan det var tights som gällde. Hela tiden. Jag tror att det var jag som var först med idén om att ta tillbaks leggins och tunika men att det tog några år innan någon uppfattade mina signaler.

För 5 år sedan: Fyllde jag snart 12 år och gick på mellanstadiet. Jag hade blivit kompis med Lena J och vi hade någ våra bästa av barnåren. Vi skulle snart börja 6an, vilket betyder bli störst, så vi förberedde oss genom att leva rövare och stanna ute lite längre på rasterna. Mamma bodde i huset nedanför Hermanssons så jag hade en kompis till granne för första gången. Det tyckte jag var coolt.

För 2 år sedan: Gick jag 8b på Bergskolan och hade ett av mina bästa skolår någonsin, bortsett från läxorna för de var så lixom loliga. Jag drack första gången (ja, ännu en cool grej) och umgicks med Lena B var och varannan dag. Vi hade flyttat till stan med mamma så nu var jag hårdingen nummer 1. Pappa bodde fortfarande i Måttsund, han tar sig lixom aldrig därifrån.

För 1 år sedan: Var jag äldst på Bergskolan och hade fått en ny vän inflyttat från Kiruna, Johanna. Hon var en bra och mycket trogen vän som jag spenderade väldigt mycket tid tillsammans med. Jag och Karro var på Brasseriet varje månad och jag fick sämre betyg i skolan. Vid den här tidpunkten hade jag bestämt mig för att jag ville gå entreprenör.

Idag: Går jag det jag ville gå för ett år sedan men suktar efter andra, nya saker. Jag har fått en ny klass och många nya kompisar som jag gillar mycket. Jag har splittrats med Lena (våra val, tro inget annat) fast vi princip lovade varandra att vi aldrig skulle göra det men har insett att det var det bästa vi någonsin gjort. Johanna och jag umgås ännu men inte alls så ofta som jag hade hoppats på. Jag har också flyttat till Tuna, bor på heltid hos mamma och har skaffat en pojkvän.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kul att läsa^^ :)

L sa...

haha jag gick också runt i tajts hela tiden, eller cykelbyxor som vi kallade dem då ^^ snyggt var det.