22 april 2008

The sun is shining and I feel terrible


Solen skiner idag igen och mina benhinnor ömmar. Jag tror att jag har en släng av benhinneinflammation. Tråkigt, när jag ska och träna i hundra timmar ikväll. Men som alla vet är jag en stark och tapper kvinna som trotsar och åker dit ändå.

Tidigare idag då vi besökte idrotten skulle jag och Emele smita och byta om innan vi skulle samlas. Mycket riktigt gick vi in i första bästa omklädningsrum och jag utbrast;

- Har de ingen spegel här inne? Jag som verkligen behövde kolla. Och vad är det som luktar så äckligt?
Emelie säger lugnt; - Det är bara lite svett, någon har väl spelat fotboll och fått fotsvett.
Jag tittar mig runt och känner inte igen mig riktigt. Rynkar på näsan och säger;
- Har vi verkligen gått in i rätt omklädningsrum? Är du säker på att det inte är killarnas?
Emelie smyger ut och kikar, kommer inspringandes och skrattar: - ahahaha , fort, vi gick in i fel.

2 kommentarer:

L sa...

aah, vad skämmigt >,<

Anonym sa...

hahahahaha!