2 april 2008

If you want me, I'm your country

Bloggare, jag är tillbaks! För en minut eller två i alla fall. Jag har nämligen tjockhålet och är näst intill helt ensam i klasrummet så jag passar på att uppdatera min lilla favoritruta som jag har (och kommer under de närmaste dagarna) saknat.

För er som har missat eller helt enkelt inte brytt er så är jag helt klar med flytten och är alltså nu Tunabo på heltid. Det har både sina fördelar och nackdelar men i det stora hela tror jag faktiskt (helt allvarligt, ja) att jag kommer trivas. Som vanligt då man skaffar ett nytt hem medföljer en hel del överraskningar. Jag har bland annat fått grannar som jag inte ens hade anat bodde på det området. Jag fick totalchocken. Anyway, förbered er på en ny kvinna i port 3b.

Denna kvinna gjorde även sin Gymnasiebussdebut denna morgon. Det är lätt då jag kan punkta upp alla mina misstag:

1. Tror att bussen går 07.51 så jag börjar gå mot bussen ca. 07.45
2. Kommer upp till Tunavallen sisådär 07.48 och tänker att
"jomen jag har gott om tid på mig att vandra dessa 100 meter
som är kvar av min promenad
" då jag plötsligt ser bussen glida in på hållplatsen.
3. Börjar springa utav självaste helvete och inser att alla på bussen har sett mig. Alla på bussen alltså.
4. Langar upp en hundralapp till busschaffören och får kommentaren -" Jasså, här kommer du med en hel stor peng. Vänta så ska du få några tior i växel." och häller några tior och en 50-lapp i min hand. Jag vinglar till första bästa plats utan att titta mig om.
5. I en sväng märker jag att 1) det blåste ute och jag har grinat smink över hela ansiktet 2) jag sitter i dragspelsdelen av bussen och hela det partiet har en slgas snurrande/vridande grej där stolarna sitter så jag börjar sakta men säkert att rotera och blir hysteriskt rädd men låtsas som ingenting. Spelar cool och lyckades kanske.
6. Springer till skolan tyst och skamsen.

Hädanefter ska jag börja gå tidigare till bussen.

Inga kommentarer: