25 augusti 2011

asså det händer ju gode sjuka saker på jobbet. För någon vecka sedan kom det in en kvinna med en påse i handen (retur tänkte jag, rutinerad som jag är (..........)), så jag lade på ett försäljarsmile och hon sa:
- Hej! Jo min son har köpt en tröja hos er som han tycer så mycket om.
- Jahaa, vad är det för en tröja? svarade jag med ett ännu fetare försäljningssmile (yes, tänkte jag också. nu kan vi sälja lite mer)
- Ja, alltså det är såhär att den är inte så vacker idag, min son blev nämligen misshandlad så tröjan är alldeles sönderriven och blodig. Kvinnan håller upp tröjan som var satans (!!) sönderriven och blodig. Som i en film typ.
Både jag och min kollega tappar serri hakorna och bara gapar.
- JAHA MEN GUUUUU VAD HEMSKT! Säger jag med stra bokstäver över hela butiken.
Min kollega hjälpte sedan kvinnan att hitta en ny likadan tröja. Slut

Idag (!) lade min kollega en pizza bakom kassan då hon hade en kund. Det är hon och kräk Eva nurå. Hahahahahaaaa. Sedan fortsatte allt som vanligt. Jag undrar vad som händer imorgon.

Inga kommentarer: