9 januari 2010

Är jag allergisk?

Min käre mor var på appo idag för att kolla upp om det fanns någonting lindrande mot mina ögonstickningar. Efter att de pratat och funderat en stund kom det fram: mina symptom tyder väldigt mycket på allergi. Mot vad är då min fråga? Vad i helvete skulle jag bli allergisk mot från en dag till den andra? Jag finner i nuläget ingen annan utväg än att lägga mig på E4an och vänta in nästa timmerbil. Kanske ändå typ landningsbanan på flygplatsen, det lär ge ännu bättre effekt.

1 kommentar:

Skedlund sa...

Låter ruskigt likt en form av pollen-allergi vilket också kan tyda på allergi mot damm. Om det enbart är stickningar i ögat, prova vädra lite och se om det blir bättre.
Om det finns irritation i näsväggen och dylikt så kan en allergimedicin vara på sin plats.

Allergier mot damm ger sällan mer irritation än i ögon och näsa med tanke på att det hela tiden flyger runt partiklar (som sedan blir damm) i luften, vilket kan förklara saken.

Även grattis till mig för första kommentaren med det här kontot.