10 mars 2009

Tisdag

Jag förstår inte hur en människa frivilligt kan vilja vara grundskolelärare, på riktigt. Jag kalrar knappt av mina 10-åringar 1 ½ h en kväll i veckan. Idag var det brutala, möjligtvis väldigt trötta och förkylda. De bara typ..sprang omkring och var elaka mot varandra. Särskillt mot den enda tappre, lille pojken som är med. Jag säger ju att jag inte vill ha barn.

Min enda lektion imorgon är idrott. Efter den vet jag inte om jag ska gå på mentorsmötet eller till magasinet och försöka göra klart den förbaskade dansen. Efter det måste jag springa hem och verkligen tokplugga balettgrejen som jag ännu inte börjat med. Det kan hända att det blir en hel del plugg inatt också.
På tal om balett är det snart dags för mig att beställa hem ett par tåspetsskor. Hallelujah, de är så fina. Mina fötter kommer för en gångs skull inte vara äckliga som stryk och jag kanske inte kommer vara lika rädd för andras heller.









Inga kommentarer: