16 november 2008

Counting down the things that matters

Jag har (äntligen) fått mina hyllor till rummet. Dvs. att jag nu har min spegel och mina hyllor. Plus ett datorbord. Snart får jag hem datorstolen. Dock saknas ett flertal saker fortfarande:

  • Fyra svarta tavelramar
  • Två eller tre vita krukor m. passande växter i
  • Nya gardiner
  • Fönsterlampa
  • Svart överkast till sängen
  • Diverse utsmyckning att ställa right here, till höger om skrivbordet.
Men det klarar jag va? Med mina 20 kronor på banken borde jag kunna ta med mig allting hem snart? Särskillt när julen närmar sig och julklappar ska inkasseras. Min lord, vad ska jag ta mig till?

Helgen var i alla fall sisådär givande. I fredags fikade jag (äntligen) med Johanna. En Yoghurt/citron-thekopp och en kaka smälte snabbt ner tillsammans med lite snack. Sedan åkte jag till Oskar och somnade (?). I lördags tränade jag på tidiga morgonen. Sedan åkte jag till Lena i the Antnäs för att äntligen SATC-maratona. 10 timmar tror jag det blev. Jag vill ha mer! Idag har jag sagt hejdå till Oskar som åkte till Stockholm och sedan varit tjurig över min sladdfobi. Jag är besatt av att sladdar som finns i huset inte får synas. Det är så fult och äckligt. Tråkigt nog skrattar bara mamma. Åhnej.

Nu, duscha. Sen, Ensam mamma söker! <3

1 kommentar:

L sa...

det låter som att vi får gå en sväng på stan på måndag; jag vill ha nytt överkast och nya gardiner.