14 juni 2008

Hello sovmorgon


Idag är det lördag och det innebär att jag har jobbat sista dagen före en hel dag ledigt. Jag känner mig ruskigt välförtjänt av denna sovardag. För er som inte riktigt har förstått vad jag jobbar med (vilket kanske är alla) så kan jag berätta att det består av;


  • Fyra deltagare, varav 2 tyska tvillingar

  • Sex huvudledare (enp-2or)

  • Fyra sommarjobbare (jag, Emelie Björn och Anton)

  • Aktiviteter i form av kajak, bio, bowling, nordpolen osv.

  • Diskning

  • Och till sist, matlagning

De två sista punkterna är vad vi sommarjobbare sysslar med. Det jag däremot inte kan förstå är varför det är tio stycken som jobbar där och fyra deltagare. Och nej, vi gör inte särskillt mycket om dagarna.


I alla hundra fall ska jag och Oskar åka till Bälinge och ha myskväll i solen efter fotbollen som just nu visas. Jag längtar tills vi vaknar i morgon och jag kan känna mig sådär skönt utvilad. Godnatt :)

Inga kommentarer: