26 juni 2008

barför ska bi bisa båra buskler?

Jag är täppt i näsan. Dessutom är jag hos Lena. Hoppas hon också blir täppt, mohahahahha.

Den roliga saken jag skulle berätta om är följande (scenariot utspelar sig i Stockholm);
Vi skulle ut och äta första dagen på hotellet och lite vilsna som vi var började vi vandra mot stan. Första bästa, lite mysiga resturang kliver vi in på och en person frågar genast "Ska ni äta här?". Då känner både jag och Oggie att det är lite försent att säga nej och klampa ut så vi tar ett bord och börjar beställa. Felet med denna resturang var
  1. Det var två par där. Dvs. väldigt tomt.
  2. Dukarna på bordet var smutsiga och det fanns inte nog med rena bestick framme.
  3. Det låg otroligt nog använda tandpetare utspritt över vår matplats.
  4. Han som tog emot oss i ingången visade sig vara allt i allo-mannen. Han lagade mat, tog betalt, var servitris. You name it.
  5. Maten vi beställde hade inte allt tillbehör som vi ville ha, för han hade slut på varor.

Allt detta förutom punkt 5 märkte vi då vi redan hade beställt och det tillsammans med att maten kostade över hundralappen per skalle.Till råga på allt såg vi att det kom in tre vanliga män och kollade på menyn. När de sedan hade kollat en stund kollade de på varandra och drog en min som sa kjalsdvnjfg (typ). Så de flydde innan någon såg dem. Vi drog då en klassiker. Oskar sa "Jag ska ut och ta lite luft. Ska du med Amanda?" och gav mig en desperat blick. Jag nickade och vi löpte allt vi orkade därifrån. Sedan dess har vi inte vågat närma oss den gatan.

Stackars man som redan hade serverat det vi skulle dricka och börjat laga vår mat.

Inga kommentarer: