16 april 2009

Torsdag

Idag har jag bland annat hunnit skriva ett halv cv till ett sommar- och/eller extrajobb. Det gick inge vidare bra eftersom jag insåg att det är en väldigt svår uppgift. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva på den omtalade punkten "mål". Vad är mitt mål med de jobb jag söker? Att tjäna pengar, antagligen? På ett flertal exempel stod det något i stil med "mitt mål är att få använda min utbildning och få vara kreativ och arbeta med någonting jag tycker är roligt". För det första; att jobba är verkligen inte roligt, det är fruktansvärt tråkigt. Jag hatar det. För det andra; jag jobbar för att tjäna pengar, inget annat. Och till sist; när man söker ett sommarjobb kanske man inte direkt har något mål med jobbet. Eller?

Jag hatar att skriva cv.

Annars har jag packat väldigt mycket. Vårat vardagsrum är inte vackert må jag säga. Kom inte hit.
Imorgon får jag träffa Henny, och Lena ! En njutning. Eller nej, två.

Inga kommentarer: