9 augusti 2010

FJORTON
Vet att jag gnäller men vad annars kan man göra en dag som denna, regning blåsig och jävlig. Tänkte bara säga att sommaren är över, det är dags att börja räkna ner mina vänner. Räkna ner till dödsdagarna, skoldagarna. Vintern och allt vad den har att komma med. Men vet ni jag längtar lite. Jag längtar efter att känna att jag lever. Efter höstmörkret och vinterkylan. Jag längtar efter att träna och undervisa, längtar efter matcherna. Längtar efter att vara stressad och inte veta hur jag ska hinna i tid. Jag längtar efter att vara trött varje morgon, varje dag och varje kväll. Efter att lägga mig brevid den jag längtat och tänkt på mest under hela dagen och somna bredvid honom. Jag längtar efter att uppskatta min enda lediga dag under veckan och efter loven. Jag längat efter julafton och nyårsafton. Och jag längtar efter att längta efter sommaren igen. För det är då det händer. Resandet festivalandet arbetslödheten flyttandet skolsökandet livet att få byta ut börja om och kasta bort. Precis allt händer nästa sommar. Fast jag trivs i nuet också så ni vet, det gör jag.

Inga kommentarer: